Onderhoud van uw woning

Het is natuurlijk belangrijk dat het huis waarin u woont in goede staat van onderhoud verkeert. GoedeStede is hier samen met u verantwoordelijk voor. In onze brochure “ABC van het onderhoud” kunt u precies lezen voor welke onderhoudstaken u zelf verantwoordelijk bent, en welke GoedeStede voor haar rekening neemt. Schades die ontstaan zijn door slordig gebruik, repareren wij niet.

Voor ons is het belangrijk dat uw woning heel en veilig is. Daarbij gaan we uit van een basiskwaliteit. Het kan dus voorkomen dat er onderdelen in uw woning zijn die u wellicht niet (meer) zo mooi vind, maar nog goed functioneren. Een paar voorbeelden:

  • Op de deur naar de woonkamer zijn gebruikerssporen zichtbaar. Wij vervangen deze deur niet. U mag de deur natuurlijk zelf wel in een neutrale kleur overschilderen.
  • Een paar tegels in de badkamer zijn stuk. GoedeStede vervangt alleen de kapotte tegels.  Het is dus mogelijk dat u een kleurverschil ziet.

Reparatieverzoek

Glasbreuk, verstopte riolering, liftstoringen, storingen aan uw centrale verwarming of mechanische ventilatie kunt u 24 uur per dag telefonisch doorgeven aan de bedrijven die namens GoedeStede het onderhoud verzorgen. Kijk hier voor een overzicht van servicenummers. Alle andere reparatieverzoeken, waarvoor GoedeStede verantwoordelijk is, kunt u via internet, telefonisch of schriftelijk doorgeven.

Internet

U kunt hier online uw reparatieverzoek melden. Emailen kan ook: Stuur een email naar post@goedestede.nl. Omschrijf uw melding zo duidelijk mogelijk en vergeet niet uw naam, adres en telefoonnummer te vermelden. Binnen 1 werkdag, nadat uw verzoek is ontvangen, wordt u gebeld om u te informeren over wie de klacht komt verhelpen en wanneer deze reparatie wordt uitgevoerd. Met de door u opgegeven voorkeuren houden wij zoveel mogelijk rekening.

Telefonisch

Op maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 13.00 uur kunt u uw reparatieverzoek melden bij onze servicelijn, telefoonnummer 036-5395311. Bij de meeste reparatieverzoeken wordt u door onze medewerkers meteen doorverbonden met de aannemer, die de reparatie komt uitvoeren. In overleg met u wordt een datum en tijd afgesproken. De aannemer geeft op twee uur nauwkeurig aan wanneer hij langskomt, zodat u niet een hele ochtend of middag hoeft thuis te blijven.

Schriftelijk

Wilt u uw reparatieverzoek schriftelijk indienen, stuurt u dit dan naar: Woningstichting GoedeStede, afdeling reparatie verzoeken, Postbus 10088, 1301 AB ALMERE. Wij nemen dan binnen 3 werkdagen telefonisch contact met u op.

Buiten kantoortijden

Buiten kantoortijden en in het weekend is het nummer 036-5395311 alleen bereikbaar voor spoedeisende reparatie verzoeken. Hieronder verstaan we ernstige lekkages, ernstige gebreken aan de aan- en afvoer en riolering, schade aan de woning door brand, regen, storm of inbraak.