Als u de huur niet op tijd betaalt, komen wij graag snel en direct met u in contact. Waarom? In uw en ons belang willen wij hoogoplopende huurachterstanden, kostbare incassotrajecten en ontruimingen voorkomen. Volgens de huurovereenkomst moet u de huur op de eerste van de lopende maand (of eerder) aan GoedeStede betalen. Als u dit niet doet, neemt GoedeStede de volgende stappen:

  •     U ontvangt een herinneringsbrief volgens de WIK-wetgeving (WIK staat voor Wet IncassoKosten).
  •     Na het versturen van de herinneringsbrief bellen wij u. Dit kan zowel in de ochtend, middag of avond zijn.
  •     U ontvangt een sms bericht ter herinnering aan de huurachterstand en de aanstaande incassokosten. Deze acties vinden binnen drie weken na de eerste van de maand plaats. Als bovenstaande acties niet tot resultaat leiden, draagt GoedeStede de vordering op u over aan een incassobureau/gerechtsdeurwaarder.

Vesting Finance
Per 1 januari 2015 verzorgt onze incassopartner Vesting Finance alle contacten over huurachterstanden. Vesting Finance heeft gekwalificeerde medewerkers die u volgens instructies en beleid van GoedeStede helpen met het oplossen van de huurachterstanden. Als u vragen heeft over (dreigende) huurachterstanden, adviseren wij u zo snel mogelijk contact op te nemen. Dit kunt u ook na 1 januari 2015 doen via de bekende gegevens: telefonisch (036-5395311) en e-mail (post@goedestede.nl).