ATTENTIE HUURBETALING VIA E-MAIL IN PLAATS VAN ACCEPTGIRO

Heeft u rond 20 januari 2017 een e-mail of een brief ontvangen voor betaling van de huur? Dit is correct en is zeker geen SPAM of een fout. In dit bericht beantwoorden wij de meest gestelde vragen over deze wijziging.

Per wanneer is GoedeStede gestopt met het versturen van acceptgiro’s en waarom?
Vanaf 1 januari 2017 is GoedeStede gestopt met het versturen van acceptgiro’s aan haar klanten. Deze keuze is ingegeven vanuit de gedachte dat de papieren acceptgiro, door het gebruik van andere en slimmere manieren van betalen, uiterlijk per 1 januari 2019 volledig afgeschaft is. GoedeStede is eerder gestart met het aanbieden van andere goedkopere en efficiëntere betaalmogelijkheden, zoals automatische incasso of betaling via
Ideal of internetbankieren, mede ook omdat uit analyse blijkt dat een grote meerderheid van onze klanten reeds via deze betaalwijzen de huur betaalt.

Waarom heeft GoedeStede de huurders niet geïnformeerd over de wijzigingen per 1 januari 2017?
Het betalen van de huur is de eigen verantwoordelijkheid van u als huurder, de wijze waarop u dit doet, is aan u. Net zoals vele andere bedrijven werkt GoedeStede anno 2017 hard aan een
meer digitale wijze van werken en communiceren. Om het u als klant makkelijker en goedkoper te maken, maar ook vanuit milleubewustheid. Daarbij vinden we dat er in de basis niet veel veranderd is, u ontvangt in plaats van een geel betaalformulier (acceptgiro) een e-mail of een brief met dezelfde gegevens en meerdere betaalmogelijkheden.

Ik betaalde mijn huur altijd via de acceptgiro van GoedeStede, hoe doe ik dit nu?
Als wij een correct
e-mailadres van u hebben, ontvangt u van ons elke maand rond de 20e een e-mail met daarin een betaallink. Als u op deze betaallink klikt, wordt u doorgezet naar betaling via Ideal. Hierbij moet u alleen nog uw juiste bank kiezen en uiteraard over een internet bankieren contract beschikken. Heeft u deze nog niet, neemt u dan contact op met uw bank. Als wij geen correct e-mailadres van u hebben, ontvangt u een brief met daarin alle gegevens die u nodig heeft om de huur te betalen. Deze gegevens kunt u gebruiken voor betaling via internet bankieren. Alternatieven om uw huur te betalen met de gegevens in de brief zijn gebruik van overschrijvingsformulieren van uw bank of betaling via een geld telex kantoor, zoals bijvoorbeeld het Grens Wissel Kantoor (GWK). Let op: bij deze opties worden u waarschijnlijk wel kosten gerekend. Geef hier uw e-mailadres door aan GoedeStede

Kan ik de betaalwijze van mijn huur wijzigen en zo ja, hoe doe ik dit?
Bij GoedeStede kunt u alleen nog kiezen uit betaling via automatische incasso of zelfstandige overboeking. Als u kiest voor zelfstandige overboeking dan ontvangt u vanaf ongeveer de 20e van de maand van ons via
e-mail of brief de benodigde betaalgegevens- en mogelijkheden om de huur zelf te betalen. Vóór de eerste van elke maand herinneren wij u er dan op verschillende manieren aan dat de huur voldaan moet zijn. Er zijn buiten deze twee
mogelijkheden geen andere opties voor betaling van de huur bij GoedeStede. Wilt u uw betaalwijze aanpassen, neemt u dan contact op met de Klantservice van GoedeStede.

Als u vragen heeft over dit onderwerp kunt u uiteraard contact met ons opnemen. Stel hier uw vraag.